onsdag 2 september 2009

Villaområde VS orten.

Galen morgon, sovit länge och om det inte var en av mina drömmar så vaknade jag upp i en villa i Slagsta, så kom jag på juste jag är inte i "orten" längre. Igår åkte jag till min kära barndoms kompis Anna som bor ute i Slagsta. Det är som att åka utomlands när man kommer hit.
Ska visa er några exampel.


SLAGSTA

Bilden är inte på Slagsta, bara för att visa er skillnaden.

* Man ser två svenskar diskutera vid varsin volvo om hur semestern har varit.
* Nästan alla hus runt om (grannarna) har minst en hund.
* Man vaknar inte upp av några skol barn som skriker utanför fönstret. Det finns två gissningar: barnen får home schooling eller så ligger skolan LÅÅÅNGT borta.
* Allt blir svart på kvällen till och med om du går ut på terrassen.¨
* Istället för ett badkar så får man använda en bubbel pool.

Hjulsta/Tensta/Byn





















* Man ser 2 eller fler turkar/araber (skrika) diskutera med varandra och kanske tugga frön.
* Nästan ingen har hund och om du går förbi med en så är den "haram" eller så är de rädda och backar/ springer beror på åldern.
* Man vaknar av att minst 20 skol barn är utanför och leker/pratar.
* I orten blir det aldrig natt, folk kan ringa dig 5 på morgonen och vara chokade över att du sover.
* Du får vara glad om du har ett badkar istället för en stå upp dusch, men så länge det är rent vatten så ska det inte spela någon roll. Men tänk er en bubbel pool i Tensta, tror familjen skulle hyrt ut den.

Men trots alla skillnader så kan jag inte säga att jag gillar det här mer, finns ingen kärlek på gatan så därför är min för eviga favorit orten.




Snacka om vilse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar