onsdag 9 juni 2010

Rinkeby är ett enat folk..

...men istället för att bygga upp vackra Rinkeby, så river de ner det.

Enligt ryktet var all brännande, stenkastande, uppror och upploppen för att en polis en dag tidigare känns sig hotad bland Rinkebyskolans 9: as bal och hade tagit upp sitt vapen, riktat på en 14-15 årig tjej och sen skjutit ett varningskott upp mot himelen.

Om man glömmer själva handlingen, bränningen, stenkastningen, upploppet.. ALLT. Så märkte jag en sak som hade upptäckt något år tidigare. Rinkeby är och förhoppningsvis kommer all förbli ett ENAT folk. Då menar jag bokstavligen ENAT. Glöm en för alla, alla för en. Det är alla för alla!

Min fråga är nu, vart var polisen? Jag hörde något om att bara Stockholm värvade 1500 st nya poliser 2009. Vart va dem? Hallå, vart va ni.. i 2 timmar, jag tycker ju nästan synd om poliserna.


Bilden är EJ tagen från gårdagens händelse!

Folk har ju flippat.

/ Ortbladet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar