måndag 27 juli 2009

Omvärlden och dess påverkningar

Jag är en sådan människa som påverkas av allt och då menar jag verkligen ALLT. Vardagliga saker som att umgås, skriva, läsa, se, höra, känna mm. Men allt formar inte mig som människa, bara det som jag vill ta del av.

Vissa gånger rätt och andra fel, men jag lever efter mina konsekvenser så inget jag själv har valt att göra mår jag inte dåligt av. T. ex om jag nu skulle välja att dricka mig stup full så jag hamnar i sjukhuset så är det mitt och ingen annans fel, just därför kan jag också uppskatta och ibland till och med "överskatta" mig själv. Men levande ting som inspirerar mig försvinner aldrig från minnet. Så om jag inte kommer ihåg någon så är det för att just den människan inte inspirerar mig på något sätt, då blir människan i mit huvud och minne godis för ögat "ögon godis".

Men nu när jag har gjort min poäng kan jag visa er ett verkligt exampel.

Igår var jag hos en kompis som jag inte hade umgåts med länge och min kära kusin vitamin, vi umgicks och hade kul, kollade på lite på psykos filmer. Så började vi kolla in youtube och killen var helt såld på arabisk musik, som jag också 'r vissa perioder. Men det roliga var att killen hade inte arabisk bakgrund, det vill säga att han inte förstod vad dem sade men njöt för musikens skull.



Jag kan inte förklara hans ansikts utryck och kropps språk. Det var som om han var i ett arab land. Påminde lite om Alladin(tecknade Disney filmen).



Så idag gick jag runt och titta på olika ansikts utryck. Och så såg jag några kvinnor med sjal i Tensta som tittade på en stor affisch som hade ramlat på vägen. Deras ansikten såg ut som en blanding av arg, sorg och besvikelse. Så jag blev självklart och titta.

Det var en affisch som jag hade sett innan för en kort stund när mitt tåg en gång åkte förbi en station och inte hunnit läsa. Men det gjorde jag nu.

What a FUCK?

Seriöst, vad ska det betyda? Vad har hänt med Sverige?
påverkning? JA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar