torsdag 24 december 2009

Hej tomten!

Du kanske inte får tack brev så jag tänkte vara den första, igentligen är det här inte ens till dig tomten. Förlåt, men jag tror nog jag ska tagga Gud i första hand. Tack för den härliga 2009 och alla trevliga och goda människor som jag har i mitt liv..

Men tomten??
När jag var liten så lärde jag mig att man firar julen för Jesus föddes, nu vet jag nite riktigt längre varför man ens firar. Tror inte dagens barn har någon aning om varför man firar jul.

Jag undrar vem som kom på dig asså. För om du nu finns på riktigt så skulle du nog ha bantat så att du kan komma in i skorstenar. En till sak också, hur kommer det sig att tomten bara går till folk som har skorstenar? Dem som inte har skorsten då? Ja, de som bor i lägenheter typ. Är inte tomten far till ALLA BARNEN?

Och så bor du i Nordpolen?? Hur är ett liv utan grannar och bara snö, vill bara meddela för dig att världen håller typ på att smälta påstår dem så jag tycker du ska flytta till Asien eller Afrika eller någonstans.

Så jag tippar att det är någon vit, rik snubbe som inte tyckte hans son liknade honom så han kom på "tomten".

PS. Jag har varit jätte snäll i år. ;)

Tack för mig/ Mikal f.d tomte älskare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar