onsdag 30 december 2009

Vägen hit

En dag så träffades ett par, unga som fan kanske var det i en bar
De blir kära och får ett barn, barnet får ett namn
Namnet blir Mikal Asteway, jag kallar henne mig
Ibland har namnet blivit en börda och ibland lite lätt
Kan ej klaga på mamma, hon höll mig levande och mätt
Gjorde allt för lära mig vad somm är fel eller rätt
Men en dotter utan sin riktiga pappa, blir aldrig som mamman vill
Hon blir aldrig säker och stabil, gömmer sig bakom mörkret eller vill lysa för mycket
Jag valde att lysa som en prinsessa men vara hård som sten
efter några år börjar man byta system, men folk anpassar sig inte efter dig eller mig
när man själv behagar och ber om att man ska värdera det man ser
så nu har jag bestämt mig för att värdea det jag ger, men nu är det jag som ler :)



Ännu en gång, Happy new year. / M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar