torsdag 29 oktober 2009

chase money

Jag vet att jag inte är som andra, jag tror jag är unik men är inte hundra
jag lever inte för det där sunda och inte för det onda
jag vill öppna mina ögon, jag pallar inte blunda
låt mig förklara vad jag menar, låt mig avrunda

Låt mig välkomna er till min värld, ge er ett inbjudningskort
Låt mig hålla upp min port, det är så jag har ett problem som är stort
ni anar inte vad folk gjort, trott, sagt och dödat för några sedelbunt
Har vi inte redan fattat allt vi gör går runt

pengar jagar mig, vad ska man göra
jag säger: vill inte ha dem i handen men då vill de överföra
dom jagar mig för jag gör det pengar vill, slösar de så jag och vänner kan ha det chill
kanske räcker till hink eller för lighta en till. spelar noll roll
Jag har ingen lust att snåla eller spara till en bil
jag är presens ska inte behöva tänka på morgon dagen
jag lever på mitt sätt, skiter i lagen
inte för att visa upp mig eller för att spela
självsäker, inte självisk gillar att dela
vissa tror pengar köper lycka, stämmer det så stoppa in en slant i min ficka
då vet jag åt minstående att jag aldrig bli rik flicka
vissa tror att de blir omtyckta för de har para
de giriga är värre, på jorden ej straffbara
de fattar inte att pengar är en stor människofara

när min sista dag är kommen vill jag inte ha på en enda slant, det ät faktiskt sant!


Alltså allvarligt, kolla på sakerna du kan köpa för pengar.


+mycket mycket meeeeeeeeeeeeeeer. Visst kan man köpa "bra" saker men hur OFTA händer den som redan har missbrukat pengar på något dåligt.

vad kan pengar inte köpa då eller om vi säger vad ska man INTE kunna köpa med pengar?
lycka?
vänner?
kärlek?
talang!
känslor!

vad kan man egentligen inte köpa i denna skruvade värld.
Det var allt för mig idag folk.

Glöm dagens bekymmer, imorgon kommer det nya....
By: me my brain and i

ps. har ej sovit the clock is 06.57 now!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Så sant och tungt skrivet, keep that up!

    SvaraRadera
  2. Tack, :D. Desamma förresten, du har fett tunga texter faktist!

    SvaraRadera