torsdag 22 oktober 2009

Ortensf i n e s t

Veckans ortensfinest är inte mindre än.....
Sami


My vision. Fact

Sami a.k.a Don Zerai, el kapitan mfl.

Sami är en skön, rolig och jordnära kille som bor i orten. Sami tycker om att driva, umgås med kompisar, FOTBOLL(juventus), resa, festa och jobba. Vet inte om han tycker om jobbet eller bara blivit arbetsnarkoman, det återstår och se.

Sami lyssnar på hip hop (mest av det gamla) RnB, dancehall, reggea och eritreansk musik när han är "tvungen".

Han är en kvinno älskare, men ingen player ganska långt ifrån faktist. Sami tycker om sköna och fina tjejer. Om de gillar fotboll så är det ett big PLUS, jag vet inte riktigt om han är singel idag, man brukar inte märka heller. Bortsett från tjejer och fotboll så är Sami proffs på att härma människor med en rolig dialekt eller beteende. Ni som känner han vet vad jag snackar om.

Jag personligen tycker Sami ser sjukt bra ut men han leker fin och dissar mig hela tiden. hahaha ne men d e min bro yo!

Minne: Om jag är tvungen att välja ett roligt minne med Sami måste det nog vara den dagen jag var på väg hem från jobbet. Stöter på Sami och Aman i T- centralen ungefär vid 9 tiden, vad sköönt tänker jag som får sällskap ända vägen till Hjulsta.

Vi sätter oss på tåget och efetr några stationer så märker vi att två män står och tjafsar lite halvt, det roliga var att männen satt i helt olika platser. Den ena satt längst in till fönstret på vänster sida om dörren och den andra till höger sida om dörren vid sitt fönster.

Vi brydde oss inte så mycket så vi satt och lyssna på musik tills den ena mannen tittar på Aman och typ säger "fuck u", Aman ler och fortsätter sin musik lyssnande. När mannen märkte att Aman sket i han så börjae han kontra med lite värre ord som "fuck your mother" "fuck your sister" mm.

Så Aman blir rasande och flyger på mannen, det blev bara ett stort kaos och snabbt som det gick så blev helt plötsligt en kniv inblandad. Då tyckte jag att det gick för långt så jag tar kniven och ger den till Sami som i sin tur skulle få bort den från platsen. Nu kommer det roliga, Sami har typ inte fattat att det finns kameror på tåget så han gömmer kniven i ärmen och går med den längst bak i tåget för att kunna släga ner den på spåret utan att någon märker, visst märkte ingen vad han slängde men han tänkte inte på att hans handling från steg 1 hande blivit filmad.

Det slutade med att polisen kom och vi fick åka med dem till sationen, som tur var blev ingen dömd för något.

Jag kan tyvär inte berätta så detalijerad som jag hade önskat, måste tänka på andra människor. Men jag kan helt ärligt säga att det var det sjukaste och roligase kvällen på länge, allt var så komiskt!

en av låtarna som påminner om dig.


Big LOVE 4 u Ahlilo
Hjulsta skulle inte vara hjulsta utan dig. // Mi Mi Mikaal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar