lördag 21 februari 2009

"Gangster" ?? HMM

Jag fattar inte det där med svenska "gangster" låtar. I vissa låtar överdriver dom "me gun hit gun dit". Om ni har gjort ett kap på mille, laxar whatever varför göra en låt om det?

Ta dina para, tagga härifrån, stanna me familj och vänner. eller du sitter inne,.

MERIT ATT SITTA INNE??
Jag fattar inte på er som tycker det är häftigt att sitta inne heller. Missförstå mig inte nu, om du vill leva på bax,hustle eller snabba pengar. I mina ögon är det fortfarande jobb OM du lyckas så att säga men om du INTE gör det,torskar, döms och får straff ett tag. Finns vissa som tror att det är referens eller merit för att komma in i ortens djungel, har ofta hört uttryck som " brorsan, jag satt då" " Kommer du ihåg när jag satt" det kanske inte låter wow men det är me ett stort smile "jag e stoolt över mig själv smile". Inte hatist har några vänner som har tittat/tittar på de gråa väggarna. Men inga skryt månsar om att sitta inne inte, de vill helst inte ens ta upp det. Är det inte så det ska vara? det är ju trots allt ett straff.. sen vet jag allt d där med hotel= sveriges fängelse men om inte lagen kan straffa dig får du fan fatta själv när du ska känna dig straffad.


Först och främst tycker jag att media ska sluta overdriva med alla dom och åtal sen tycker jag oxå att om de ska publicera en dom, ett åtal, misstanke vad som helst. så kan de ju kolla hur de intagna blir behandlade där inne av plitar och personal.
Sveriges fängelsen kanske är hotell men det är för att lura ögat, de psykar dig.

Jag har kommit på att Sverige inte tror på straff, de tror på behandling! men tänk så här då, vi är ALLA olika, borde inte vi få olika straff och olika behandligar beroende på vilka vi är inte vad vi har gjort. Sätta in alla i en och samma burar, utam våldtäcksmännen förstås, de får vara själva outside the box. SVERIGES VÅLDTÄCKSMÄN tar ni hand om men resten skiter ni i. Fattar ej! Dem blir fan behandlade som prinssesor. Låt de bli straffade av Sveriges män men NEEEEJ d e ju så synd om de.

2 kommentarer:

  1. vad fan snackar du om ?

    SvaraRadera
  2. jag snackar om att man inte ska skryta om att man har suttit inne? :s

    SvaraRadera