måndag 23 februari 2009

Shiieeet vilken helg!

Den här helgen var så sjuk, vi räknar bort fredagen för då satt jag hos en tjej kompis Pia och gjorde ingeting typ tills jag skulle gå hem och däcka, en skön fredags kväll med nåra vänner och lite godis skadar inte. ska inte klaga, det var nice faktist.

Lördags därimot, vaknade ganska tidigt och tänkt vad ska jag göra idag? och så ringer min tjej kompis Anna, som jag inte har umgåtts på länge. För mycket plugg? vad ska man göra. Men och så bestämde vi oss att vi skulle ses och att hon skulle komma till mig direkt.

Medans jag vänta laga jag lite mat, städade det som behövdes städas, och så var hon här, vi åt "min goda gryta" som Anna tyckte var fett gott. Hon var ganska chokad på att jag ens kunde laga, det var jag med för den delen.

Efter vi hade fått i oss lite mat och nikotin så bestämde vi oss att vi skulle till en kill kompis och bara chilla idag, jag sa aa, men var igentligen sugen på annat, nått hype iaf.
en gammal bild på Ying Yang

Vi satt där ett tag med hans hund och han förståss haha, medans jag messa runt och kollade vad som hände ikväll ientligen. Efter några timmar så kommer en kill kompis och sätter tillvaron på topp, nu hade min vän åkt hem. Hon hade en lång resa så hon åkte hem ganska tidigt vid 22,00 tiden ungefär.

Så jag och mina två kompisar satt ba och chilla typ tills min mobil ringde, värsta stressen. Min vän/kollega/ trögaste tjejen Yaffa<3 ringer mig och säger att de behöver hjälp på jobbet och jag fattade ingeting. Så pratade med hennes far isället som är min chef, bästaste chefen jag lovar, inte för att smöra han kollar ändå inte blogg så. Så det var bara att stresse hem, som tur var bor jag ganska nära min kompis så det gick snabbt. Men det var iaf gå hem sätta på sig svarta skor som man kunde ha på jobbet och i snöpolen däe ute. Men måste erkänna det är fann VACKERT med snön som ligger på mark, träd och allt omkrig oss. Det ser nästan fräshare ut.

Började röra på mig till jobbet, bytte om till skjorta och så var det dags att börja jobba, Jag och en kompis som heter Sharon fick stå vid samma bord, där vi skulle servera snaps, öl och lite vatten. Eftersom det var första gången för Sharon så fick hon lite hjlp från början men sen gick det som en dans på roser för henne, stolt haha.

Men hon kunde dock ej sluta att ta upp bloggen, haha varje gång nått hände eller något roligt sades så blev det att vi kolla på varandra och sa "blogg hahahhaha" vice värsa.

Bilden är inte från helgen.

Medans Yaffa körde sin mäck mode på andra sidan salen med en kille som kunde prata alla sveriges dialekter, FAN VA COOLT. Han kunde få det att låta som att det var en götoborgare, norrländning, skåning, en same och en stockholmare prata med varandra med samma mun, vi höll ju på att kissa på oss så mycket som vi skratta.

Till slut så slutade vi och vi började plocka undan, det gick ganska snabbt för att alla hjälps åt att fixa ordning i köket och i salen. Vi fick skjuts till t-banan i Stadshagen och vi var så HYPE så vi ville ju hitta på nått after work thing haha. Trots att vi slutar vid 2 på natten.

CIIIIAAAOOOO BELLLOOOO!!
På vägen ner till t-banan så ser vi massa italienare, argentinare? som är här på besök och jag har aldrig sett eller hört en mer socialare folk än dom om vi räknar bort araber förstås.

De prata engelska med italiensk brytning, det lät ganska sexigt faktist men ögonen kännde inte samma som öronen, dem var ej sexiga. Lite bachlour ålder, för mycket skägg, för lite skägg. Jag kan hålla på hela dagen och förklara, jag är kräsen när det gäller att lära känna nya människor bara sådär. Man kan säga att jag har hamnat i den Swedish manners thing. Men dem var HELERIOUS dem gjorde vårat natt. Vi stiger på samma tåg och så självklart så vill de ta bild med och på oss. Jag och sharon gömde oss snabbt för kameran, nu ljuger jag sharon gömde sig och jag börja posa så fort kameran vred sig till mig, riktig kamera orre! Jag kan inte låta bli. Nån som blöd på sig helt var otroliga yaffa, de skulle ta modell bilder i tåget.

FRIIIIIIII??
Plötsligt så hoppar en ung habesh kille med värsta afrot på tåget och frågar om han får ta bilden? Yaffa ger han kameran med ett leende och sätter igång och posar med Italiano guy, kommer inte ihåg deras namn men säkert luis, fabrice eller något sånt. Men tillbaks till habesh killen som nu står med att ta bild på yaffa med hennes kamera och så började han leva in sig i rollen som fotograf, HAHAHAHA han var så klock ren, började puta läpparna lite medans han säger "think sexig" med lite nertonad röst och fransk sätt, så det ska låta lite sexigt antar jag. Efter några sånna fraser så börjar han med "think about your father" med samma röst och agerande. Medans vi har fasnat på denna habesh som liva upp stämmningen, så har vi glömt våran posare Yaffa, stackars YAFFA, italienaren hade på något sätt fått ner henne, och ramlat båda två, kan ej förklara hur det såg ut. Såg ut som hennes bruna fjällis hade blivit lika liten som en kort aspen jacka, med lite salt och krydda JAG VET! men men så kommer vi fram till stan med skratt på läpparna och tårar i ögonen av skratt. Vi bestämmer oss för att käka något och så åker vi hem, tänkte vi iaf. ni kommer se de här bilderna så fort yaffa har skickat dem

MC DONALD'S
Bjuder på rolig donken reklam som Sharon och Lionell visa mig en gång.

Vi kommer upp till donken för att köka, träffar självklart på folk som man känner, det är ju lördag klubbar har stängt och folk ska ta en sista cheeseburgare och röra sig hem, vi beställde våran mat och satte oss för att äta, Sharon tog sin buss och åkte hem. Hon har ju lilla Lionell hemma som hon måste ta hand om. Hon är så ansvarsfull, kommer tillbaks till henne senare.
mor och sonen. BÄSTA!!

Ja, då var det bara jag och un fofo (Yaffa, ni får vänja er hon har många smeknamn) kvar och då bestämde vi oss att vi ska åka hem istället fanns inget att göra men vi var så pigga och hype så det inte går. På väg ner till t-banan så ringer det på Yaffas lur och det är Sofia som precis har slutat jobba På LG= Lugna gatan så vi träffar henne på tåget och vi tror ju att vi ska hem, så ringer det ännu en gång på Yaffas lur, det är en kill kompis som säger kom vi ska efter festa i Rissne, Yaffa var osäker men efter att jag sa ett ord så bestämde vi oss för att åka till Rissne "efterfest", OBSERVERA att klockan är nu typ 6 på morgonen. Vi kommer till festen, ganska nice.

Vi började hinka. NEJ jag är inte alkolist men blev uppspelt i modet, det var nice ju. Vi hinka umgicks allt som man gör när man har lite alkohol i blodet. Jag och en kille som jag lärt känna under kvällen går till Statoil för att köpa ciggaretter och när kommer tillbaka så har alla däckat, klock är ju bara 9 på morgonen? dagen har ju nyss börjat haha efter ett tag däckade vi nog oxå.

Vaknar ungefär vid 5, nu var det fart på alla, några åkte hem medans jag sov. Jag och yaffa gick upp hade typ huset för oss själva, jag städade hon gick och köpte mat.
Så rörde vi oss hem innan Amo kommer.

Åkte hem och bara lata mig tills sms kom och jag åkte tillbaks till Rissne, skulle dock inte på fest haha, chillade med Gray o D, sooft.

Veckans LÅT
tillägnar jag till alla jag träffde på under helgen för den sjöng jag om och om ogen, bara refrängen förståss, Ice= Gray och D kan hela HAHHAHA riktiga torsk på orten! allså inkl. mig!

1 kommentar:

  1. Hahahaha du kunde inte beskriva de bättre, hahaha tööng mikal, vi hade de verkligen kul hahah speciellt för mig som läser de. tror nog inte folk förstår riktigt o kanske fattar nada men de va jävligt kul gott follk!! ska vi kolla me yaffas pappa när nästa jobb blir elr ;)
    kääärlek /// Rockstar sharooon!

    SvaraRadera